Nytt år och nya goda vanor!

Löparskor

Känner du dig piggare och starkare? Vill du fortsätta ha glädje och motivation på din väg fram?

Ge dig själv förutsättningar att behålla dina goda vanor och möjlighet att göra ett riktigt bra 2014.

Att genomföra större förändringar i hälsa och kropp tar tid. Tänk variation i träningen och se delmålen som viktiga steg på resan framåt. Är du hungrig eller sötsugen kan du fylla på med nyttiga mättande alternativ för att behålla fokus på din målsättning.

För att behålla glädje och motivation:

  • Prova ett nytt träningspass. De kan ge utmaning för din kropp och knopp.
  • Våga testa en ny gruppträningsinstruktör. Du träffar nya människor och en annan duktig ledare.
  • Kom iväg genom att planera in träning i din kalender. Har du satt av tid är det betydligt lättare att komma iväg. Se det som en stund som du investerar i dig själv.
  • Kom ihåg att belöna dig själv ibland när du når dina delmål. Lite nya träningskläder kan pigga upp. Ett nytt linne, ett par snygga tights eller skor. Kanske i någon fräck färg?
  • Ny träningsmusik om du t ex cyklar eller springer ute.
  • Ta med en kompis. Det är en bra draghjälp och ni kan ha kul tillsammans.
  • För att få resulat behöver träningen förändras ibland. Köp några timmar hos en personlig tränare. Det kan ge dig inspiration och du kan få hjälp med ett träningsupplägg som gör att du verkligen utvecklas och når dina mål.

Själv köpte jag Asics intervall- och tävlingssko under hösten för att förbereda mig och ha motivation till löpning inomhus de isigaste vinterdagarna.

Ge dig själv rätt förutsättningar 2014 och våga prova något nytt så kommer du utvecklas framåt! Det fungerar! Fortsätt nu med ditt fina arbete! En mycket god investering i dig själv.

Håll koll på Snabbfoting! Gilla på Facebook så får du uppdateringar.