Nyckeln till att bli stark är att utmana sig själv!

Vad har du får mål i träningen? Varför är ditt mål viktigt för dig? Gör du rätt övningar för att uppnå resultat och komma närmare dina mål?

Boom! Tar hjälp av grymt fokus och stark bålstabilitet.

Med pepp och grym push klarar jag att sätta personbäst i raka marklyft. Min vän & kursare Robban från PT360 övar passningsteknik när jag får ett pass med en kombination av uthållighets- och maxstyrka. Efter en lång uppvärmning gör jag 3 st repetitioner med vikterna på bilden och har grymt fokus. Eftersom det är tungt tar jag hjälp av omvänt grepp för att inte tappa skivstången. Övningen raka marklyft är både svår, tung och komplicerad och det är viktigt att bibehålla god teknik och mycket bra bålkontroll så ryggen inte överbelastas och skadas. Du tränar just ländrygg, rumpa och hamstrings, perfekt för mig som springer mycket.

Principen om överbelastning

För att bli stark är det viktigt att utmana sin kropp och sina muskler. Musklerna behöver ansträngas mer än de är vana vid för att det ska ske resultat i träningen och för att du skall bygga upp styrka. Efter en tid behövs även variation för att att utmana kroppen och musklerna ytterligare. Antal repetitioner och set beror på vad du vill uppnå i träningen.

Tränar du på rätt sätt? Uppnår du de resultat du önskar?

För mig är det viktigt att må bra och att vara stark. Mina ord jag påminner mig om är styrka, välmående och glädje. Vad är viktigt för dig?

Behöver du hjälp i din träning finns jag tillhands dels som lic. kostrådgivare, grupplöpcoach och lic träningsinstruktör och jag har kunskap utvecklings- och förändringsprocesser. Inom kort är jag klar som personlig tränare från PT360 från SAFE Education, en utbildning med fokus på hälsa och helhet.

Inboxa Snabbfoting på Facebook om du är intresserad av ett kostnadsfritt möte. Just nu kan jag ta emot 2 st försökskaniner under mitt sista utbildningssteg som snart startar.

Vill du ha uppdateringar kan du gilla Snabbfotings Facebooksida!