Höstlyx för en löpare!

En helg med löpning, kaffe och rörelseträning

Vilka underbara löpare jag coachat hela hösten på Run Speedplay och Run Pace i Kristineberg, en härlig intervallklass för uthållighetsträning, samt teknikklass som Urban Tribes skapat. Tänk vad löparna har utvecklats på så kort tid. Vi hade en härlig avslutning tillsammans och nu kommer jag framöver löpcoacha i andra SATS-triber runt om i Stockholm samt springa i egna löpprojekt.

rorlighet

Efter lördagens löpcoachpass med det härliga gänget unnade jag mig tid för kaffe som jag älskar, påfyllning med mat och rörelseträning som är viktigt för mig som springer mycket. Det är viktigt att komma ihåg att balansera och planera träningen för att fortsätta vara skadefri. Jag planerar innehållet i min träning, variation, mängd och återhämtning för att ge mig själv bästa möjliga förutsättningar för att kunna springa både i jobbet och leva mina drömmar med fler halvmarathon, marathon och Vätternrundan som är planerad nästa år.

Löprelaterad rörelseträning gör jag med hjälp av en hård rulle och bollar. Det går utmärkt med bandybollar, golfbollar, tennisbollar eller liknande. Genom att rulla igenom kroppen regelbundet märker jag skillnad och känner fördel i löpningen.

bollar

Vad gör du för att hålla kroppen i bra form? Är du nyfiken på hur man kan använda redskapen? Jag finns tillhands för frågor och inom kort kommer jag och en kollega ha ett event med både föreläsning om kost, träningspass i löpning och rörelseträning, så håll utkik här eller på Snabbfotings facebook.

Jag lottar ut en boll till dig om du delar med dig av ett tips hur du håller din kropp i form.

Ha en skön höst! Önskar Ewa