Tre enkla mellanmål från coachen

Har du slut på ideér? Du ska få tre enkla tips på mellanmål från coachen

laxmacka

Som vanligt är det dags att skriva på temat ”Vad ska man äta egentligen?”. Den här söndagen får du några enkla mellanmålstips. Perfekta både semestern eller när du jobbar.

Kroppen kommer älska dig och humöret och energinivån kommer bli bättre om du äter innan blodsockret faller för djupt. Ibland upptäcker man det inte själv utan omgivningen noterar det. Det är så mycket enklare att förebygga humörsvängningarna med att ha en bra rytm för sitt matintag. En dag med små mellanmål och lite mer till huvudmålen. Hur många gånger per dag som är optimalt att äta skulle jag säga är högst individuellt så man får känna sig fram och jag kan ej ge dig en rekommendation. En del äter bara en gång per dag medan andra äter omkring tio gånger.

Dagens tre tips på enkla mellanmål är:

  • Laxsmörgås gjord på ett grövre bröd. En hel del d-vitamin och det grova brödet gör att det går långsamt ut i blodet och och du är mätt längre.
  • Äggsmörgås. Full av protein och nyttiga vitaminer. Gärna grovt bröd.

aggmacka

  • Yoghurt med nötter eller bär. Kan göras hemma eller köpas på ett café. Enkelt och snabbt och ett bättre val än olika sötsaker som finns på de snabbställena.

youghurt

Det behöver inte vara svårare än så här. Har du några förslag du vill dela till mig och alla andra som läser här. Kommentera eller sänd in till mig så samlar jag förslagen.

Har du frågor finns jag till hands och svarar. Du klickar lättast på kontaktfliken. Vill du ha våra nyhetsbrev kan du använda den här länken.

Vi ses igen med kostinspiration nästa söndag!

Ha en fin vecka hälsar Ewa

Löpcoach, kostrådgivare, personlig tränare

ewahutmachersnabbfoting