Bli harmonisk med veckans tips

Den här veckan i sommarbingon får du chans att bli extra harmonisk

2011-08, IMG_0270, Skor i graset

Två nya bokstäver delas ut med några uppdrag som gör dig harmonisk och samtidigt energifylld. Vi går in i femte veckan av sex veckor i sommarbingon och nu hoppas jag att du har fått njuta ordenligt av semestern och varvat ner med de tipigare tipsen. Förhoppningsvis har du också tagit dig tid och utfört några träningsuppdrag.

Förra veckan valde deltagarna bland annat power låtar, tacksamhetsdagböcker och ett extra ryck i träningen. Kul att se att flera följer bingon i sommar. Så härligt att ni satsar på er hälsa.

Nya bokstäver v 5 av 6:

27 juli – G:

  1. Glöm bort jobbet på semestern –koppla av ordentligt
  2. Gå barfota i gräset och känn känslan. Prova rent av att springa om du vill vara aktiv och notera känslan.
  3. Hitta en gunga eller vila och gunga sakta i en hängmatta

27 juli – O:

  1. Omge dig med människor som stärker dig, gör dig glad eller harmonisk
  2. Om du är utåtriktad prova att vara “osynlig” eller introvert för en dag
  3. Orka tre extra repetitioner på ditt träningspass så du blir rejält trött

Nu är jag nyfiken på om någon börjar få ihop orden BINGO eller SOMMAR. Hojta till isåfall. Det kommer bli några priser till er som har varit med i sommar och som visat engagemang i Sommarbingon.

Förra veckan valde jag att tänka lite extra på att läsa böcker och även skriva några rader  i tacksamhetsdagboken.

tacksamhet

Var stolt över dig själv och sträck på ryggen för att du också kan ta en paus en stund. Vilan behövs för att hålla i längden så du laddar batterierna för hösten.

Både i träningssammanhang och i livet gör det gott med en stunds återhämtning. Vilan gör dig starkare.

Däremot är det viktigt att inte tappa sina rutiner helt. Det blir så lång startsträcka om det fina du byggt upp under våren faller nu i sommar.

Lista med tidigare bokstäver och uppdrag:

Bokstäver vecka 4 av 6:

21 juli, M:

  1. Mumsa långsamt i dig en valfri frukt och känn efter hur den känns och smakar
  2. Kliv upp tidigt på morgonen på din semester, en eller flera dagar
  3. Läs en morgontidning (en annan än du brukar om du alltid läser)

21 juli, N:

  1. Skriv ned nio saker du är tacksam över under den här sommaren eller i livet,
  2. Lyssna på en ny låt som blir en favorit och powersong
  3. Sov nio timmar en natt och fundera på vad kroppen säger om det

Fler bokstäver i detta tidigare inlägg

Ny vecka och nya tag. Några har börjat komma tillbaka från semestern och Snabbfoting är också på plats som vanligt.

Njut av sista semesterveckorna!

Det är sannolikt att vi på Snabbfoting plaskar i vattnet eller springer. Det finns flera möjligheter att hänga på.

Finns här för frågor, det är bara att klicka på kontakt.

Bästa hälsningar Ewa Hutmacher

Löpcoach, kostrådgivare, personlig tränare

Sight jog onfootbysnabbfoting