Glad Påsk! 5 snabba tips för att hitta din träning

gladpask

Snabbfoting önskar dig en riktigt härlig påsk!

Du ska få vila upp dig i helgen och äta god påskmat. Det börjar bli dags att möta våren som varit lite försiktig i Stockholm än så länge i år.

Jag vet att många av mina läsare utöver helgens middagar också är ute i löpsspåret eller på gymmet. Däremot är det ett motstånd eller problem med motivation för andra och du ska få några tips idag hur du kan hitta den snabba, enkla vägen för att också komma igång. Det ska vara enkelt och förhoppningsvis lustfullt att träna.

Jag själv har funnit gåvan och glädjen i träningen och det kommer naturligt till och med i finkostymen mellan affärsmöten.

gladjeskuttewahutmacher

 

5 snabba påsktips för att hitta din träning och motivation

  • Snacka ihop dig med några kollegor och börja gör något enkelt tillsammans. Sällskap och att göra något regelbundet med andra skapar en positiv stämning och lust att utvecklas. Det behöver inte vara svårare än att ni är överens om att göra raska långpromander ihop och avsluta med en matbit eller fika. Fortsätt regelbundet och höj svårighetsgraden med tiden.
  • Bestäm dig för att ansluta dig till en 30 minuter per dag utmaning, valfri fysisk aktivitet som du uppskattar i 30 dagar. Skapa ett event och kör tillsammans med andra. Snabbfoting har haft flera väldigt lyckade utmaningar för att höja motivation och träningsfrekvensen. Vips har du skapat en härlig rutin.
  • Har du barn, uppmuntra dem och gör träning i ihop. Det kan vara en enkel utmaning som blir hemma eller utomhusträning. Ni kommer ha kul ihop och barn älskar att röra sig. Ni kommer bli skönt trötta och sova bättre allihopa.
  • Saknar du kläder eller utrustning? Det är ingen ursäkt att avstå. Köp det som behövs för att komma igång. Det behöver inte kosta särskilt mycket och tänker du att träning inte alls är för dig. Se till att åtminstone börja samla steg eller göra en kortare promenad varje dag.
  • Har du skräck för att träna på gym? Alla är där och tränar för sin egen sak och kommer inte studera vad du gör. Det går utmärkt att börja träna i hörnen och spana in en snygg manlig eller kvinnlig pt som du kanske rent av börjar träna med för att få hjälp i gymmet. Perfekt sätt att lära sig maskiner, utrustning och allt som finns och det är kul och motiverande.

En bonus med att börja träna eller träna på gym är att om du är singel kommer du träffa massor med andra människor som är singlar. En hel del träffar sin partner på gymmet.

Juniplankor med Snabbfoting

Juniplankor med Snabbfoting

Ingen kan göra bort sig i träningen för vad är det värsta som kan hända? Det gör inget om du går åt fel håll på gruppträningen, snubblar på hopprepet eller får träningsvärk. Det betyder att du utmanar dig och lär dig något nytt!

Att komma igång och börja träna är fantastiskt, det har jag sett många exempel och vet även för egen del efter att ha varit rejält överviktig. Två steg fram och ett bak betyder att du går åt rätt håll.

Din hälsa är viktigast och kommer bara bli bättre om du knyter på dig skorna och tar det där steget och börjar idag.

Själv brukar jag säga att alla kan. Vägarna ser olika ut till målet och du behöver hitta det som motiverar dig.

Önskar dig en skön ledighet! Lycka till med träningen!

Om du vill kan du skapa en 30-dagars utmaning på Facebook som jag ansluter till. Meddela mig isåfall namnet så hänger jag på!

#nukörvi #jagtrorpådig

ewahutmacher

Ewa Hutmacher, Grundare till Snabbfoting, kontakt: 070-7695710

Civ. ekonom, personlig tränare, löpcoach och kostrådgivare med inriktning på kommunikation, beteenden, förändringsprocesser och socker.

Snabbfoting är ett innovativt konsultföretag inom träning, hållbar hälsa och ekonomi. Vi hjälper dig med träningstjänster och hälsa med enkla verktyg och strategier som gör skilllnad. Gemenskap, motivation och glädje är något du möts av när du träffar oss.

Vi strävar efter att ligga i framkant med lösningar och utbildningskoncept inom hållbar hälsa och ekonomi.