Vet du om att bara 24 procent av de anställda i studier berättar att de känner sig nyfikna på sina jobb regelbundet? Är det så att majoriteten av de anställda är onyfikna i sin natur eller behöver företag sätt att skapa nyfikna arbetsplatser. Eller båda dessa? Vad skulle det krävas för att majoriteten av de anställda skulle vara nyfikna på jobbet?
Global Curiosity Institute
Snabbfoting är strategisk partner och den nordiska återförsäljaren till Global Curiosity Institute.
Stefaan van Hooydonk är författare, talare och är grundare till Global Curiosity Institute. Han gör research och utforskar ämnesområdet nyfikenhet på arbetsplatser i företag. Han har 2022 publicerat boken The Workplace Curiosity Manifesto.
Syftet med Global Curiosity Institute är att hjälpa individer, team och organisationer att främja nyfikenhet och att inspirera dem att fortsätta upptäcka och förnya.
Global Curiosity Institute gör detta genom att forska om arbetsplatsnyfikenhet och arbeta med företag för att bygga kulturer av avsiktlig nyfikenhet (intentional curiosity).
Engagemang med företag är uppbyggda kring forskning och utvärdering av nyfikenhet, workshops om nyfikna kulturer och inspirerande presentationer. Global Curiosity Institute har skapat ett antal diagnostiska verktyg för att hjälpa individer och organisationer att mäta sin nyfikenhetsnivå, och strategier för att öka nyfikenheten på arbetsplatsen.
Global Curiosity Institute blir anlitade av kunder i olika branscher, ofta av innovationsteam. De arbetar med kunder som Dell, McKinsey and Company, Grundfos, Novo Nordisk, Zurich Insurance, Pepsico, KNP, Intercorp, Area9 och Degreed med flera.

Stefan van Hooydonk, founder, Global Curiosity Institute
Boken: The Workplace Curiosity Manifesto
Nyfikna individer behöver nyfikna arbetsplatser för att frodas. Stefaan van Hooydonks bok The Workplace Curiosity Manifesto, är en av årets viktigaste böcker för att utveckla nyfikna och framgångsrika medarbetare och organisationer.
Det här är en fackbok och guide för individer, talanger, entreprenörer och företagsledare som vill se på kraften i utforskande och nyfikenhet på nya sätt.
Boken Workplace Curiosity Manifesto fokuserar på båda dimensionerna.
För det första: hur kan en individ växa och maximera sin egen nyfikenhet.
För det andra: vad kan organisationer göra för att skapa företag som uppmuntrar ett nyfiket beteende.
Provläs ”The Workplace Curiosity Manifesto” eller gör en bulkorder till ditt företag genom oss.
Nyfikna talanger behöver nyfikna arbetsplatser.
01. Boka en Keynote
Vill du bli inspirerad och förstå kraften i nyfikenhet? Stefaan van Hooydonk pratar regelbundet om den positiva kraften i nyfikenhet på arbetsplatsen. Boka en presentation för ditt team eller hela organisationen. Boka ett möte för att komma igång!
02. Boka en Team eller Professional Curiosity Assessment
Vi analyserar data från resultaten från teamets individuella diagnostiska tester samt den organisatoriska diagnostiken som mäter omgivningen, kulturen och klimatet. Vi delar insikter med era bolagsledare och teamledare. Boka ett möte så hjälper vi dig.
03. Boka en serie med Workshops
Vi skapar och levererar en eller flera bespoke-workshops där vi reflekterar över teamens resultat. Vi utforskar de djupare drivkrafterna för nyfikenhet på arbetet och kommer överens om en handlingsplan med åtgärder som får saker att hända och inte stanna vid enbart insikter. Boka ett möte så hjälper vi dig.
Boka ett möte! Vi lyssnar och hjälper dig gärna.