Vill du ha en grymt bra höst? Häng med på Höststart för en bättre hälsa. Nu är det dags för en utmaning för att du ska få möjlighet att må bra och vara hälsosam till nyår.

Höststart börjar 1 oktober och pågår till 31 december. Fundera ut ett lämpligt mål för dig. Tillsammans diskuterar vi vad du behöver göra för att nå dit. Jag kommer också delta! Du fixar det här!

tomatsoppasallad

Vad ska man äta egentligen för att må bra eller gå ner i vikt? Eller vad behöver du för träningsupplägg?

Det hjälper vi dig med över ett individuellt startmöte. Därefter coachas du per mail eller tel.

Kom igång nu och kickstarta hösten. Träffa oss över en kostrådgivning där hälsa inkluderas och diskutera vad du behöver göra för att lyckas och få resultat. Vi går igenom hur mycket du rör dig, vad och hur mycket du äter, sömntimmar och diskuterar stressnivå.

Du får möjlighet att mäta vikt, kroppsfett och muskelmassa för ett utgångsläge vid starten och givetvis en kostplan för första månaden för att du ska komma igång med rutinerna och onlinecoaching i oktober.

Begränsat antal platser! **Självklart väljer du lämpligt mål efter ditt behov. Kanske vill du gå upp, eller äta bra mat för välmående eller hitta lämpliga rutiner för träning. Vi anpassar efter ditt behov.

Tre månader av ditt liv kan du unna dig att göra något bra för din hälsa. Det är en sporre att få stöd på vägen.

Med rätt hjälp är det enkelt. När jag tog hjälp att hantera min tidigare övervikt fick jag äntligen resultat. Något jag aldrig lyckades med på egen hand tidigare.

Anmäl dig via den här länken. Ange rubrik höststart

Höststart, erbjudande nu 1 250 kr kr per mån, begränsade platser.

1 st Vattenflaska, ord 99 kr

1 st Kostrådgivning & hälsosamtal med nuläge & målsättning ord 950 kr

1 st Kroppsanalys/mätning ord 550 kr + 1 st kortare uppföljning efter perioden ord 550 kr

1 månad Onlinecoaching med kostplan, ord 1250 kr (lägg till november & december, endast +1850 extra för nov & dec)

Anmäl dig här för ett startmöte. Vi kontaktar dig för ett kort telefonmöte med information om hur du kommer igång.

Boka tid

Vi uppmuntrar bra rutiner för mat i kombination med motion. För dig som bor i Stockholm som väljer att gå med i utmaningen har du möjlighet att träna till reducerat pris hos oss.

Välkommen med din bokning och en härlig höst med oss.

Tillsammans blir det enklare och du får resultat. Frågor besvaras via kontaktfliken.

Ewa Hutmacher

Löpcoach, kostrådgivare, personlig tränare på Snabbfoting

IMG_6654 ewa hutmacher

 

För dig som inte har möjlighet att vara med. Ta del av tipset nedan som mina läsare fick häromveckan. Jag får in en hel del frågor om enkel och snabb mat och vad man ska äta för att må bra.

Så klarar du höstens restaurangbesök på lunchen med enkla knep

Svårt att välja och hitta något bra på den korta lunchen som ska fyllas med både ärenden och energipåfyllning? På dagens söndagstema ”Vad ska man äta egentligen?” bjuder vi på några enkla knep för att du ska få en bra höst med chans till att hålla vikten eller till och med minska något om det är vad du önskar. På köpet kommer du känna dig piggare och fräschare om du lyckas få in dessa bra vanor efter sommarens ledighet.

Tips för att vara viktstabil med hjälp av kosten:

  • Ät dig mätt på grönsaker och komplettera med fisk, kött, eller vegetarisk proteinkälla, plus lagom med kolhydrater för att orka hela dagen.
  • Minska brödätandet och om du fortsätter byt ut mot fullkornsalternativ och grova sorter.
  • Potatis, ris, quinoa är väldigt bra alternativ till vit pasta. De kolhydraterna är ”snälla” och mättande.
  • Feta såser innehåller massor med kalorier. Minska mängden eller byt mot andra alternativ tex salsa, grönsaksvarianter mm.
  • Helt onödigt med naturligt sockrad läsk eller alkolhol på lunchen. Triggar både sötsug och innehåller onödiga kalorier.

Sammanfattningsvis handlar det om mängden mat (totalt kcal, matkalorier) och givetvis valet av vilken mat som finns på tallriken. När jag själv valde att gå ner i vikt blev det en stor hög på ungefär halva fatet med mättande grönsaker, därtill ofta potatis och smal fisk eller kyckling. Det går att hitta bra saker på lunchrestaurangerna och de gånger det är svårare behöver man inte äta upp hela portionen. Sänk takten när du äter och känn efter när du blir mätt. Det tar ungefär 30 minuter innan den riktiga mättnadskänslan inträder.

Våga ställa krav på din lunchrestaurang. En fråga som kommer fem gånger betyder att flera är intresserade och vill ha andra produkter. Det är så vi kan påverka tillsammans.

Några lunchbilder:

En rejäl laxsallad, med grönsaker och salladsblad. En klick majonäsbaserad sås.

laxsallad

En stor portion lax med extra potatis. Grönsaker, bönor,  bröd och lite senapssås. För dig som verkligen är hungrig men vill begränsa kalorierna. Denna innehåller endast 500-600 kcal från restaurang Kalori i Stockholm.

laxreceptkalori

Överst visas en tomatsoppa med några krutonger och lite ost. Serveras med salladsskål, lite örtsås och stekt tonsisk. Utan bröd blir det en riktigt smal variant. Rekommenderar något mer beroende på kroppstorlek och viktmål.

Det som står i artikeln är bara generella alternativ. Kost som passar dig är något som givetvis diskuteras fram som en hållbar lösning framåt och då är höstutmaningen en bra start som ger individanpassade råd.

För att vara viktstabil är det givetvis viktigt att tänka på motionens betydelse. Kost och rörelse hänger ihop.

Har du frågor om hur du kommer i gång i höst med mat eller träning finns vi tillhands för frågor. Sänd dem via kontaktforumläret eller kommentera. Det går att ansluta sig till nyhetsbrevet för att få del av nyheter och artiklar från oss.