Episode 8 Josefine och Staffan: Teknikens och pedagogikens roll för läsförståelse

I det här avsnittet av Edtech Tuesdays har vi fått en stund med Staffan Larsson och Josefine Karlsson, två forskare. Vi pratar om pedagogik, barriärer, och om hur teknik kan öka resultaten och användarupplevelsen för läsförståelse.

Josefine är doktor i pedagogik och forskar på Örebro Universitet, med utgångspunkt i kognitionsvetenskapliga teorier och metoder runt barns läsförståelse.

Staffan Larsson forskar om dialog och dialogsystem och är professor på avdelningen för lingvistik och vetenskapsteori på Göteborgs Universitet.

Om Snabbfoting

Podden produceras av Snabbfoting, ett rådgivnings- och edtech-konsultbolag. Vi ger beslutsfattare och ledare förutsättningar att ta bättre beslut, bygga in värde och accelerera lärandet. Våra kunder finns i Norden, Europa och USA.

Share This Story On Your Favourite Platform!

Prenumerera på nyhetsbrevet.

Kurerade insikter om ledarskap, AI & lärande, innovation och lärandekultur. Vår Privacy policy.

Få en personlig konsultation.

Vi hjälper er bli arbetsplatsen alla vill vara del av.